Avui parlem d’una opció de sortida pel segon jugador (saviesa importada directament del Japó) que ens ha semblat força divertida i que compartim per si la voleu posar en pràctica en les vostres partides.
En totes les partides 1 contra 1 sempre és punyent començar sent el segon jugador (ja sabreu que tindrem 35 torns de joc mentre que el nostre contrincant en gaudirà de 36 -iniciativa i jugada final! És dur-). Però encara se’ns pot fer més costa amunt si veiem al marcador un desavantatge ràpid de 4 punts perquè el nostre rival ha pogut tancar una ciutat petita en la seva primera jugada ajudant-se amb la rajoleta inicial. Tot és remuntable, i més en aquest joc… però psicològicament ja és un mal inici que haurem de treballar. I passa més del que ens creiem, de fet estadísticament pot passar pràcticament en 1 de cada 3 partides.
Ara bé, hi ha una situació que es dóna molt poques vegades (però, si jugues moltes partides, t’hi pots trobar) en la que es pot intentar invertir el factor atzar quan ets el segon jugador. Parlava d’això al seu compte de Twitter el jugador japonès Sengir el passat 15 de març… per aquest motiu li direm a aquesta jugada, sense saber ben bé si aquesta pensada es va donar abans, l’Obertura Sengir.
El que plantejava Sengir és que si el primer jugador tanca la ciutat de 4 punts amb una rajoleta de tancament de ciutat més encreuament de camí ajudant-se de la rajoleta inicial, i després tenim la sort de robar una de les 6 rajoletes de tancament de ciutat amb corba a (a dreta o esquerra -és indiferent-), podrem intentar aplicar aquesta obertura que, si funciona, pot ser bastant interessant a favor nostre i… si no funciona tampoc serà massa punyent (es pot evitar un possible bloqueig bastant fàcilment).
S’ha de puntualitzar que, segons el nostre estadístic David Bourdois, la possibilitat de fer l’Obertura Sengir surt una de cada 300 partides, però si surt bé la diversió pot compensar. I com és això de sortir bé? Doncs direm que hi ha 2 graus: pot sortir bé o molt bé. Explicarem el primer cas: si us fixeu qualsevol rajoleta que no contingui camí no li servirà al nostre rival i ens l’haurà de regalar “amablement” a nosaltres connectant-la al nostre projecte iniciat de ciutat.
Però què ha de passar perquè la Sengir surti molt bé? Aquí rau la diversió màxima! Justament el nostre rival hauria de robar un monestir sense camí en el seu segon torn, aquesta rajoleta no la pot posar en cap adjacència generada en el tauler i, seguint el reglament, el monestir s’ha de descartar del joc i ha de robar una altra rajoleta de la pila. Això conferirà una frustració doble al nostre adversari, ja que no ha pogut jugar una rajoleta que normalment té una bona capacitat de donar punts i, a més, la partida s’haurà equilibrat en nombre de torns i ara jugarem tots dos jugadors 35 torns i nosaltres executarem la jugada final.
Tot i això, hem de parlar de números. Si tens la possibilitat de fer l’Obertura Sengir quina probabilitat tens que no et surti, que et surti bé o molt bé? A la pila quedaran 42 rajoletes amb camí de les 69 restants. Quedaran també 27 rajoletes sense camí, entre les quals hi haurà els 4 monestirs. Això genera unes probabilitats del 61% que no surti, un 33% que surti bé i ens acabin eixamplant la ciutat iniciada i gairebé un 6% que passi el combo del monestir descartat. No són unes probabilitats gaire favorables, però així i tot són molt millors que les de pescar la Grossa de Nadal i… no havíem vingut a jugar?